Resengo haalt € 700.000 op en gaat de strijd aan met internationale kleppers

ANTWERPEN - Resengo, het nr. 1 platform voor online reserveringen in België, heeft € 700.000 opgehaald bij PMV en andere financiers. Daarmee wil het bedrijf zijn platform verder uitbouwen en zijn internationale groei versnellen. Resengo mikt in de eerste plaats op Nederland en Frankrijk, maar heeft ook grote ambities voor de rest van Europa.

Reserveringsplatform Resengo wil uitgroeien tot een premium brand en gaat daarvoor rechtstreeks de concurrentie aan met grote spelers zoals Michelin (BookaTable) en Tripadvisor (La Fourchette). Om die ambitie waar te maken, had het bedrijf meer financiële middelen nodig. Resengo haalde - met het advies van The Capital Link - 700.000 euro groeifinanciering op bij PMV en andere investeerders.

Internationale groei
Met het opgehaalde kapitaal wil Resengo in de eerste plaats verder uitbreiden in Nederland en Frankrijk. Daarna zal het bedrijf op zoek gaan naar extra groeifinanciering om zijn platform ook in de rest van Europa uit te rollen. Om die groei te versnellen, zoekt Resengo (international) sales en (product) development talent.

Dirk Gypen, oprichter van Resengo, ziet nog veel potentieel: “In tegenstelling tot België, is online reserveren erg ingeburgerd in Nederland en heel wat andere landen. De klanten willen er geavanceerdere oplossingen dan degene die nu voorhanden zijn. Resengo kan deze markt perfect invullen.”

Een atypisch verhaal
In een landschap met vele start-ups en grote spelers is Resengo een atypisch verhaal. Het bedrijf bestaat al 13 jaar, was altijd winstgevend en is pas onlangs getransformeerd tot een echte salesorganisatie die haar product ook actief gaat verkopen. Daardoor kan Resengo prat gaan op een heel solide basis en staat zijn oplossing inhoudelijk veel verder dan die van de andere spelers op de markt van online reserveringen.

Die markt is trouwens volop in beweging. Zowel Michelin (BookaTable) als Tripadvisor (La Fourchette) kochten onlangs hun eigen reserveringsplatform, maar slagen er voorlopig niet in hun stempel te drukken.

Resengo gaat resoluut de concurrentie aan. Dirk Gypen legt uit hoe het bedrijf het verschil maakt: “We rekenen zaakvoerders geen kost per reservatie aan maar een maandelijks all-intarief. Onze klanten verdienen dit snel terug omdat ze veel tijd besparen doordat ze geen mails of telefoons meer moeten beantwoorden."

Met de drie Belgische restaurants in de Top 100 van de wereld als klant, naast nog heel wat andere topzaken, beschikt Resengo over mooie referenties. “We maken er dan ook een erezaak van om de gegevens van de eindconsumenten nooit voor commerciële doeleinden te gebruiken of met derden uit te wisselen”, voegt Dirk Gypen toe.

Reserveren via Resengo.com
Sinds een jaar focust Resengo met reserveringsplatform Resengo.com ook intensief op de eindconsument. Resengo wil uitgroeien tot het platform waarmee je al je reserveringen beheert, met makkelijke kalenderintegratie en sharen van reservaties met je vrienden. Het platform zal daarvoor grondig vernieuwd én uitgebreid worden, met een mobiele app die reserveren en afspreken nog makkelijker maakt.

////////

Over Resengo
Resengo is het nr. 1 platform in België voor online reservaties. Het bedrijf telt ondertussen meer dan 1.200 klanten en 120.000 maandelijks actieve gebruikers die reserveren via Resengo.com. Resengo is actief in meer dan 25 verschillende sectoren, van restaurants en kapsalons tot wellness, tandartsen en verzekeringsmakelaars. De grootste sector is de horeca met meer dan 700 zaken, van kleine bistro’s tot (62!) sterrenrestaurants als The Jane, Hof Van Cleve en Hertog Jan. Onlangs heeft Resengo ook een partnership met Gault & Millau afgesloten.

De kracht van Resengo zit vooral in de uitgebreide mogelijkheden en de flexibiliteit van zijn oplossingen. Alles kan op maat van elk type klant worden afgestemd. Het platform helpt zaakvoerders hun planning te optimaliseren, terwijl ze zelf veel minder tijd moeten spenderen aan het afhandelen van reservaties en communicatie. Zaakvoerders kunnen ook rekenen op een persoonlijke service en de nodige ondersteuning bij het implementeren van deze vereenvoudigde workflow.
Ga voor meer informatie naar Resengo.biz en Resengo.com.