Partnership Telenet Kickstart vergroot netwerk en expertise Start it @kbc community

Telenet en Start it @kbc ondertekenen vandaag een akkoord waarmee het telecommunicatie-, media- & entertainmentbedrijf een strategische partner wordt van Start it @kbc, de grootste start-upcommunity van België. Samen zullen ze innovatieve en schaalbare start-ups begeleiden, van idee tot duurzaam bedrijf. Telenet en KBC werken daarnaast ook aan een groeitraject voor start-ups, o.a. met iMinds, al langer een strategische partner van Start it @kbc. De samenwerking breidt het inhoudelijke coachingprogramma van Start it @kbc verder uit en zal start-ups digitale expertise en een breed internationaal netwerk bieden.

Na de samenwerking met Idealabs geeft Telenet een nieuwe wending aan het Telenet Kickstart acceleratieprogramma, met de ambitie start-ups over de volledige lijn te begeleiden: van early stage tot groeibedrijf. Start it @kbc is hiervoor de ideale partner: de community telt meer dan 300 start-ups en ondersteunt en promoot innovatief en schaalbaar ondernemerschap. Als innovatieve onderneming hecht Telenet veel belang aan het ondersteunen van jong ondernemerstalent. Via Start it @kbc wil Telenet zoveel mogelijk toegevoegde waarde bieden aan de start-upcommunity.

Pay it forward
Start it @kbc is de grootste start-up community van het land en zet steeds meer in op de internationalisering en uitbreiding van zijn netwerk. Het partnership met Telenet Kickstart past perfect in die visie.
Start it @kbc sluit partnerships met organisaties en bedrijven die met dezelfde pay it forward-mentaliteit hun expertise willen delen. De community bouwt zo aan een ecosysteem en dynamisch netwerk van start-ups, incubatoren, acceleratoren, mentoren, VC’s, supporting partners en strategische partners.

Inhoudelijke uitbreiding coachingprogramma’s
Via het Telenet Kickstart programma zal Telenet financiële middelen ter beschikking stellen om de coachingprogramma’s van Start it @kbc rond pitching en sales verder uit te bouwen. Zo kan de community internationale sprekers, experten en coaches uitnodigen en in contact brengen met de start-ups. Telenet-mentoren met een achtergrond in media, entertainment en telecommunicatie zullen de start-ups op maat begeleiden.

Sectorgebonden trajecten
iMinds, al een strategische partner van Start it @kbc, zal aanvullend een groeitraject opzetten met Telenet. Telenet Kickstart plant de opstart van een Media & Entertainment-programma dat zich richt op beloftevolle digitale start-ups. KBC zet daarnaast een hands-on coachingprogramma op voor Fin Tech start-ups. Via deze trajecten willen de partners deze bedrijven de (financiële) support, expertise en het juiste netwerk bezorgen die zij nodig hebben om te schalen en/of sneller internationaal te groeien.

“Als bedrijf dat innovatie hoog in het vaandel draagt, willen we een katalysator zijn om veelbelovend ondernemerstalent uit de startblokken te helpen en digitale start-ups te doen groeien. Het Telenet Kickstart programma vult deze ambitie concreet in”, zegt John Porter, CEO van Telenet. “De nieuwe strategische partnerships met Start it@kbc en iMinds bevestigen ons eerder engagement en bestendigen onze investeringen in de start-up community. We geloven daarbij in de kracht van samenwerking: we bieden start-ups met potentieel meer expertise op maat en toegang tot internationalisering. Zo kunnen talentvolle ondernemers hun groeikansen ten volle benutten.”

Erik Luts, Voorzitter Raad van Bestuur Start it @kbc en Sr. General Manager KBC: “Start it @kbc is een uniek concept van gelijkgestemde partners die ondernemerschap boosten. Dankzij de versterking door Telenet kunnen we start-ups nu ook vooruithelpen met state of the art media- en communicatie-expertise en openen we internationaal nog meer deuren. Bovendien maken we het Belgische ecosysteem transparanter door de handen in elkaar te slaan. Start it @kbc is de place to be als je als ondernemer je idee wil ontwikkelen, naar de markt brengen en schalen. Het KBC Fin Tech- traject past in onze ambitie om de referentie in bank en verzekeringen te zijn. KBC innoveert niet alleen zelf op digitaal vlak, maar houdt ervan de handen in elkaar te slaan met innovatieve ondernemers.”

Telenet wordt een strategische partner van Start it @kbc, naast  AccentureCronosFlanders DCiMindsKBCCityLife en lokale academische instellingen.