Dewi Van De Vyver verkozen tot ICT Woman of the Year 2020

CEO Flow Pilots beloond voor ondernemersverhaal en visie op diversiteit in technologiewereld

Brussel | Antwerpen. Flow Pilots-CEO Dewi Van De Vyver is door Data News uitgeroepen tot ICT Woman of the Year. Naast haar ondernemersverhaal maakte ze vooral het verschil met haar inspanningen om meer vrouwen warm te maken voor technologie en ICT. “In het technologiedebat ontbreekt vandaag een heel belangrijke invalshoek: die van de helft van de bevolking.”

Het ICT-vakblad Data News bekroont al voor de twaalfde keer een ICT Woman of the Year. De lezers van het magazine kiezen samen met een professionele jury van ex-winnaars en IT-prominenten wie de titel krijgt. Die eer viel dit jaar Dewi Van De Vyver te beurt. Ze haalde het van Bieke Van Gorp (FibriCheck) en Caroline De Vos (SatADSL), en volgt Heidi Rakels (ex-Guardsquare) op als ICT Woman of the Year.

“Ik ben enorm vereerd met deze bekroning, en ik wil graag alle lezers van Data News en alle juryleden bedanken”, reageert Van De Vyver.

Gedreven door innovatie

Van De Vyver stond acht jaar geleden mee aan de wieg van het Antwerpse digitale innovatiebedrijf Flow Pilots. Sinds een jaar leidt ze de onderneming als CEO, en stuurt ze het 30-koppige team aan vanuit een frisse visie en missie. Flow Pilots werkt digitale innovatietrajecten uit voor bedrijven als Axa, Mylène, Digipolis en Soudal.

“Ik investeer heel veel tijd in het opbouwen van een sterk netwerk, ik school me voortdurend bij over nieuwe evoluties in technologie en ICT. Alles om on top of our game te blijven. We zijn hier allemaal gepassioneerd door innovatie. Wij geloven dat digitalisering een scherprechter zal zijn voor diegenen die achterblijven, maar ongeziene opportuniteiten zal bieden voor wie hier in meegaat."

Vrouwelijke stem in technologiedebat

Met de podcast Tech45, maar ook door blogs te schrijven en vaak op events te spreken over technologie mengt Van De Vyver zich volop in het debat over de technologie van de toekomst. Dat ze vanuit een uitgesproken visie op diversiteit ijvert voor meer (leidinggevende) vrouwen in technologie en ICT was ook de lezers van Data News en de jury van de ICT Woman of the Year niet ontgaan. “Met Flow Pilots bouwen we digitale tools voor mensen. Die human touch is essentieel voor ons, daarmee maken we het verschil in onze sector.”

“Vandaag ontbreekt in dat debat een heel belangrijke invalshoek: die van de helft van de bevolking. Zeker met de opkomst van Artificiële Intelligentie is het levensbelangrijk om vrouwen een volwaardige stem te geven. Zonder diversiteit in de data waar AI zich op baseert, zal technologie vanuit een puur mannelijke logica redeneren en de ongelijkheid versterken. Hoog tijd om daar meer awareness rond te creëren.”

////

Over Flow Pilots
Flow Pilots maakt gebruik van slimme digitale technologieën voor het ontwerpen, bouwen, implementeren en beheren van digitale producten en diensten die bedrijven helpt hun omzet te verhogen, kosten te verlagen en vrijheid en flexibiliteit te bieden aan hun eindgebruikers. Flow Pilots hecht veel waarde aan het menselijke aspect in dit proces. Dat uit zich in de omgang, visie en werkwijze met zowel klanten en eindgebruikers, als in de interne werking. Dankzij haar flexibiliteit, creativiteit en professionele aanpak is Flow Pilots de ICT-partner van onder andere Assuralia, Soudal, Westtoer, Axa, Janssen Cilag en BNP Paribas. Flow Pilots werd opgericht in 2011 en is gevestigd in Antwerpen met 30 medewerkers. Het bedrijf maakt sinds 2017 deel uit van de groep CipalSchaubroeck.

Nathalie Claessens

Content Cats