AVA werkt samen met Payconiq voor vlot en supersnel mobiel betalen

Eerste grote retailer integreert Payconiq QR-code in kassasysteem van 49 winkels

TEMSE - Nu de eindejaarsdrukte op volle toeren begint te draaien, lanceert feest-expert AVA de mogelijkheid om aan de kassa mobiel te betalen met de QR-code van Payconiq. Het volstaat dat klanten de QR-code scannen met de Payconiq-app op hun smartphone, en het bedrag veilig bevestigen met hun pincode. De rest gebeurt volledig automatisch. “Cash geld komt in de verdrukking, klanten vragen om nieuwe manieren om te  betalen”, zegt Fay Van Weddingen, bestuurder bij AVA. “Met Payconiq kunnen we de ultieme winkelervaring helemaal tot aan de kassa doortrekken.”

Voor veel mensen is de aankleding van de feesttafel bijna even belangrijk als wat ze op die tafel serveren. December is traditioneel dan ook een bijzonder drukke maand bij AVA, dat speciale momenten nog mooier wil maken en van een persoonlijke toets voorzien. Voortaan kunnen klanten in de 49 Belgische winkels ook eenvoudig, supersnel en 100% veilig mobiel betalen.

“We houden de vragen van onze klanten nauwgezet bij, en steeds meer mensen drongen aan om hun aankopen aan de kassa ook mobiel te kunnen betalen”, legt AVA-bestuurder Fay Van Weddingen uit. “Payconiq verkort de duur van een betaling en past als fris merk uitstekend bij het publiek van AVA, dat creativiteit en innovatie omarmt. Door de QR-code in onze kassa’s te integreren, kunnen onze klanten eenvoudig, supersnel en 100% veilig mobiel betalen. Dat draagt sterk bij tot de unieke winkelervaring die we onze klanten willen garanderen.”

“Veel consumenten hebben vandaag amper nog cash geld op zak. We zijn allemaal meer en meer vergroeid met onze smartphones, het is logisch dat we die ook steeds vaker gaan gebruiken om rechtstreeks betalingen uit te voeren. Ook voor onze medewerkers heeft mobiel betalen grote voordelen: sneller afrekenen aan de kassa omdat ze geen geld meer moeten tellen en teruggeven, geen kans meer op kasverschillen op het einde van de dag,...”

Innovatie voor klant en kassamedewerker
“AVA is de eerste grote retailer die onze QR-code in zijn kassasystemen integreert”, reageert Joeri Lieten, CEO van Payconiq. “Klanten hoeven geen bedrag meer in te geven en geen winkel meer te selecteren. Ze bevestigen de betaling met hun PIN of vingerprint. Heel gemakkelijk, veilig en snel. AVA hoeft ook geen nieuwe hardware aan te kopen of te installeren, een software update en een eenvoudige sticker op de kassa kleven volstaan.”

Zowel voor Payconiq als voor AVA betekent de QR-code een uitbreiding van de bestaande betaalmogelijkheden, een extra optie voor de klanten. “We zijn er rotsvast van overtuigd dat mobiel betalen de toekomst is”, benadrukt Joeri Lieten. “De QR-code is voor ons een nieuwe, innovatieve manier om die evolutie naar 100% mobiel betalen te versnellen."

////

Over AVA
AVA is een Belgische non-food winkelketen en biedt al 61 jaar alles om het te maken voor verjaardagen, feesten, geboorten, kantoor, horeca, school, hobby, ... AVA is populair bij creatievelingen, kleine zelfstandigen, horecazaken en iedereen die graag decoreert. AVA inspireert met gemiddeld 15.000 artikelen in elke winkel en biedt een unieke winkelervaring van begin tot einde.

Het familiebedrijf opende in 1956 haar eerste winkel in Antwerpen en heeft vandaag 49 vestigingen in Vlaanderen en Wallonië, en twee in Luxemburg. Daarnaast heeft AVA ook een B2B- en exportafdeling. Het bedrijf stelt meer dan 500 mensen tewerk en draaide in 2016 een omzet van +100 miljoen Euro.

Het hoofdkantoor van AVA is gevestigd in Temse en het verdeelcentrum bevindt zich in Sint-Niklaas. In Temse heeft de feest-expert ook een eigen productie-eenheid waar het tafelbekleding zoals servetten, tafellopers en placemats ontwikkelt.

Voor meer informatie, ga naar www.ava.be.